Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe

Sprzedaż produktów i usług w obecnym otoczeniu konkurencyjnym to dla każdego przedsiębiorcy prawdziwe wyzwanie. Zwiększenie udziałów rynkowych poprzez aktywne zdobywanie nowych klientów oraz utrzymywanie lojalności i przywiązania wśród klientów istniejących to najważniejsze zadania długofalowej strategii marketingowej każdej firmy, niezależnie od jej wielkości czy portfolio.

Czym są programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe to znane już od lat, skuteczne narzędzie marketingowe, które buduje zaufanie klientów, wzmacnia relacje biznesowe i daje klientom poczucie bycia wyróżnionym i dostrzeżonym przez dostawcę. To również świetna okazja dla naszego partnera handlowego do zdobycia atrakcyjnych nagród. Programy lojalnościowe zbudowane są w sposób pozwalający nieustannie podtrzymywać motywację do zwiększania koszyka zakupów i aktywnego śledzenia oferty produktowej dostawcy. Dlatego tak ważne jest, by były one uszyte na miarę i dostosowane do klienta ostatecznego i specyfiki oferowanego asortymentu.

Skuteczność programów lojalnościowych

Jak pokazują badania nawet połowa Polaków jest zaangażowana w różnego rodzaju programy lojalnościowe (karty do zbierania punktów na stacjach benzynowych czy karty rabatowe w sieciach handlowych). Oczywiście programy te są mocno zróżnicowane, a wartość nagrody uzależniona jest od wielu zmiennych. Niemniej jednak statystyki te pokazują jak bardzo skuteczne są tego typu narzędzia marketingowe.Warto podkreślić, że programy lojalnościowe nie wiążą się z wysokim nakładem finansowym, są stosunkowo proste do prowadzenia i kontrolowania oraz są narzędziem, których skuteczność jest w 100% mierzalna w przeciwieństwie do reklamy typu outdoor.

Jak przygotować dobry program lojalnościowy?

W pierwszej kolejności należy zadbać o przygotowanie programu od strony merytorycznej i prawnej. Warto zlecić przygotowanie regulaminu wykwalifikowanemu podmiotowi, który zadba o wszelkie aspekty podatkowe i prawne.Ponadto przed wdrożeniem konieczne będzie przeprowadzenie badania poziomu zaangażowania klientów oraz przygotowanie programu lojalnościowego w formie przejrzystej, prostej i zrozumiałej dla użytkownika. Jeśli korzystamy ze specjalnej aplikacji warto zadbać o przyjazny i intuicyjny interfejs.